Bel 050-3642579 of stuur bericht voor kosteloos 1e advies

Een organisatie kan veel last hebben van disfunctionerende medewerkers, een werkgever komt ook niet zomaar tot zo'n oordeel.

Toch is het van groot belang pas op de plaats te maken. Disfunctioneren kan veel oorzaken hebben, het is altijd van belang goed te kijken wat er achter zit. Bedenk ook dat verschil in beelden en verwachtingen en tekort schietende communicatie vaak belangrijke factoren zijn. Een werkgever heeft flinke verantwoordelijkheden hierin, te snelle actie kan flinke nagatieve gevolgen hebben. Een de betreffende medewerker moet natuurlijk wel een reële kans krijgen zich te verbeteren.

Een goed opgebouwd dossier is essentieel, hier worden in de rechtspraak hoge eisen aan gesteld. Zonder bijv. duidelijke identificatie van de knelpunten, het stellen van heldere en haalbare doelen, het doorlopen van een verbetertraject en het beschikbaar stellen van hulpmiddelen trek je als werkgever al snel aan het kortste eind.

Vraag ons in een vroeg stadium advies over de juiste aanpak, hiermee kunt u zich veel geld en ellende besparen.

 

Deel deze pagina